Síťová tiskárna THUNDER



Výpočetní server THUNDER plní v lokální síti současně funkci tiskového serveru.
K lokálním počítačům s M$ Windows se chová jako síťová tiskárna THUNDER s adresou `thunder.upol.cz'.

Každý počítač v lokální síti katedry optiky pracující pod operačním systémem MS Windows XX/YYYY má přístup k síťové tiskárně THUNDER v rámci `Okolních počítačů'. Jde o postscriptovou tiskárnu `HP LaserJet 6MP / Postscript'.

Přesneji řečeno, na Linuxovém serveru THUNDER běží serverová část síťové služby SMB (Samba), která klientským počítačům s operačním systémem MS Windows "simuluje" síťovou tiskárnu a k tisku využívá reálnou NEsíťovou tiskárnu připojenou k serveru THUNDER. Pro úplnost dodejme, že IP adresa simulované síťové tiskárny je stejná, jako IP adresa serveru THUNDER, tedy `158.194.88.36'.


V případě problémů s tiskem by měl uživatel postupovat následovně. První by měl ověřit, zda `Tisková fronta' není obsazená a jeho úloha nečeká na "odbavení". Pokud se tisková úloha vůbec neobjeví ve frontě, je chyba na straně uživatele - není správně nastaven tisk v systému MS Windows. Jestli je úloha ve frontě sama a tiskárna netiskne, měl by zkontrolovat, zda je tiskárna ONLINE a zásobník tiskárny obsahuje papír. Pokud je vše v pořádku a tiskárna přesto neposkytne výstup, měl by uživatel zkusit svou tiskovou úlohu odstranit z fronty a znovu ji tam umístit. Pokud tato operace nepomůže, je třeba vyjmout nefunkční úlohu z fronty a ověřit tiskový systém pomocí testovací stránky nebo nějaké jiné jednoduché krátké tiskové úlohy, nejlépe několikaslovného textového (ascii) dokumentu, například z programu `notepad' (`Poznámkový blok'). Pokud ani v tomto případě uživatel neuspěje, měl by vyprázdnit tiskovou frontu a kontaktovat správce systému.